Posílám pozdrav ze Salzburgu!

By 9:04

Ještě před Vánoci jsme se rozhodli, že je na čase si udělat nějaký další výlet. Poznat zase něco nového a na víkend vypadnout mimo Prahu. Tentokrát jsme nechali moje nejmilovanější Německo spát, a navštívili naše další sousedy - Rakousko.



Vstávačkám ve čtyři  ráno příliš neholduju, ale když je to jednou za čas, člověk si nekákne, že jo. Stejně tak i kruté mrazy se dají občas přežít - když nejsou moc časté :D (Vánoce i Novej rok jsou za náma, tak už by mohlo bejt jaro, ne? :)
V Salzburgu jsem nikdy předtím nebyla a jediné, co jsem o něm věděla, bylo, že tam je moc pěknej hrad s výhledem na celý město a je to fotogenický (ano, gratulujte mi, že ani ve svém pokročilém věku nejsem milovník vzdělávání a místo abych si našla průvodce na netu, raději si hledám hashtagy na instagramu :D )... 
Salzburg je mezi kopci, což se bohužel dost podepsalo i na teplotách, a tak jsem si vzala 3 trička pod svetr (joo?? vidíte? byla jsem teple oblečená :D ....já jen, že nejčastější komentář, co mi někdo píše, je "a nebyla ti zima?/já bych zmrzla"..tak jen abyste věděli, že Kejta byla v teple a dbala o blaho svých orgánů :) 
Je to taky 4. největší město Rakouska a celkově má neskutečnou atmosféru. Nevím, k čemu bych ho přirovnala. Je prostě jiný, jedinečný. Historický. 







Před Vánoci byl ale bohužel přecpaný turisty, takže než se člověk někde proploužil, uběhla neskutečná doba, takže ani nebyl moc motivován, aby šel prozkoumat různé uličky, vylezl na hrad nebo aby si Salzburg prošel nějak víc než jen na vánoční trhy. Proto jsme se s Lukem rozhodli, že na jaře nastartujeme kárku a uděláme si prodloužený víkend, který zahájíme Mnichovem a ukončíme Salzburgem. Pokud máte nějaké tipy, co určitě navštívit, byla bych Vám vděčná :) 


Kromě pořádné procházky, jsme si ani neodpustili vánoční trhy a tradiční Ježíškův trh, který byl sice krásný, ale natolik přecpaný, že jsme nakonec odešli nasávat svařák jinde - na trochu odlehlejší místo. Svařák hodnotím na jedničku. Je to prostě moje oblíbené pití a bez něj zima není zimou. Na oběd jsme zamířili do burgrárny jménem Ludwig, kde si dali klasiku s hranolkama. Vůbec to nebylo špatný, ale na německý Peten Pane Burger bar nemá nic (doporučuju, pokud plánujete navštívit třeba Lipsko nebo Berlín)


Myslím, že tímto jsme ukončili cestovatelskou sezónu a na nějakou delší dobu si dáváme pauzu. V zimě to prostě není vono, navíc pokud všechno klapne tak, jak má, tak mě letos čeká Turecko, Francie a možná i Kanárské ostrovy. Takže je třeba se trošku šetřit a šetřit ;)









Kozačky + kabát - Primark, kabeka -H&M, šála - Primark, Kalhoty - Bershka




You Might Also Like

2 komentářů

  1. Do Salzuburgu bych se také jednou moc ráda podívala :-). Kamárad tam byl teď na Erasmu,tak jsem si na něj s tímto článkem hned vzpomněla. Jinak ti to neskutečně sluší na všech fotkách, takto perfektně sladěná bych chtěla také jednou vyjít z domu :-D. A na další cestovatelské příspěvky se mooc těším :-).

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé, už z fotek jde vidět, že je v Salzburgu nádherně :) snad se tam taky mrknu.

    Přeji Ti krásný a úspěšný nový rok!
    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat