Co by vás mohlo zajímat, než se vydáte do Lipska

By 17:57

Nastavit budíka, nabalit sváču a jede se do ciziny! :D

Nevím, co se mi to stalo, ale ještě tři roky zpátky mě cestování nebavilo. Výlet byl přípustný pokud se nejelo dál, než 50 km a spát jinde než doma, byl prakticky horor. Miniaturky cestovní kosmetiky pro mě byly něco neznámého, stejně jako jsem využívala řidičák pouze k jízdě "kolem komína".




Jednu víkendovou sobotu jsem sbalila svoje nejlepší kámoše z výšky, nějakou tu prasáckou svačinu v podobě sýrových tyčinek a hromady sladkého a vyrazili jsme směr Německo. Podle těch tragických zpráv v novinách, v televizi a na netu, jsme samozřejmě čekali, že jakmile přejedeme hranice, okamžitě nás přepadne hromada uprchlíků, ale kupodivu se nic nestalo :D Ani jedna ze dvou žen nebyla znásilněná, nikdo nám nic neukradl ani nás nenapadl. Nikdo nás neděsil ani jsme si nepřipadali, že bychom byli na nějakém nebezpečném místě. Takže vzduch je čistý, nemusíte panikařit a můžete se vydat na výlet i za hranice:D - klidně i do Drážďan či Norimberku :)

Cesta z Prahy trvala cca 2,5 hodiny. Dálnice v Německu nejsou placené a rychlost je na většině úsecích neomezená, čehož vždycky ráda využiju:)  Jestli na Němcích něco zbožňuju, tak je to to, že jsou ohleduplní řidiči. Navíc vás ve většině případech pustí, když vidí, že nejste odsud, netroubí na vás, nesnaží se vás nabourat a pustí vás do kolony (což se v Praze na 99,99% nestane). Kéž by si z nich vzali příklad Pražáci.


St. Thomas Church  neboli Thomaskirche











Lipsko je půlmilionové městečko, které mi hrozně moc připomíná Drážďany. Všechno má svůj řád, všechno je přehledné a ztratit se tam prakticky nemůžete (mně se to nepovedlo - a to se ztrácím i v Praze). Parkování je možné téměř na každém kroku v parkovacích domech - ale připravte si eura. My tam za celý den nechali 15 éček.
V Lipsku najdete nejenom Primark (úplně nový a má 4 patra), ale i všechny ty drogerky, hadrárny a parfumérky, na které jsme zvyklí už od nás - ale s jedním rozdílem - mají trošku odlišný sortiment. Určitě doporučuju se stavit do Německého DM - tím, že je DM německé, tak tam najdete větší výběr kosmetiky, limitky tam jsou daleko dřív než u nás - ve větším množství a ceny mnohdy levnější. 


Universität Leipzig neboli Lipská univerzita je asi nejmodernější budova v celém Lipsku. Někomu se nelíbí, mně třeba jo. Mám slabost pro všechny tyto moderní stavby. Při prohlídce jsem normálně měla chuť se zase vrátit do školy a studovat něco dalšího a nového :D Díky bohu mě to brzo zase přešlo :) 
Btw: focení sluníčka mě naučil kámoš - do té doby by mě ani nenapadlo, že to může vypadat tak dobře - takže tímto děkuji Matymu za fotky :D Od té doby nefotím skoro nic jiného než slunko :D














Pokud hledáte tip na restauraci v centru Lipska, musím vám doporučit burgrárnu HANS IM GLÜCK, která je prostě úžasná♥ Dala jsem si burger s guacamole a nikdy, ale vážně nikdy, jsem nejedla lepší (navíc byl s avokádem, tak to vlastně byla zdravá strava, že jo :D ). Byl úplně jiný, než ty, na které jsem zvyklá. Žádných 10 vrstev a burger, který nemáte šanci ukousnout (když je dělám já, tak taky mají 30cm na výšku a člověk se na ně může leda tak čučet:)  A ty hranolky - to bylo taky žůžo labůžo ♥





Radnice






Na závěr ještě pár fotek od Nejvyššího správního soudu:) Nejenom, že tam bylo nejlepší světlo na focení, ale zároveň to je takové naše tématické místo - když jsme ti právníci, že jo:D

Pokud uvažujete, kam na výlet, Lipsko můžu určitě doporučit :) Je krásné, malebné, uspořádané. Všechno má svůj řád, ulice jsou uklizené a celé město vypadá čistě a organizovaně :) Lidé jsou přátelští a milí (ale nechoďte po ulici s nafukovací korunkou na hlavě - blbě čumí :D ). Hodně mi to tam připomíná Drážďany, takže pokud se vám líbilo v Drážďanech, bude se vám líbit i  tady:)










You Might Also Like

2 komentářů

  1. Moc pěkné město, ráda bych ho navštívila :) A Drážďany se mi líbily :D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný fotky Kačí :) Mně se zatím asi nejvíc líbilo v Mnichově, to je taková moje srdcovka a hned bych tam jela znova. A do budoucna mám v plánu Hamburg a Kolín, ale Německo stojí za prohlídnutí určitě celý :)

    OdpovědětVymazat