Několik důvodů proč (ne)jezdit na dovolenou do Bulharska

By 14:51

Ahoj, ahoooj!

Včera večer jsem přijela z dovolené a hned jsem se pustila do úpravy fotek a sepisování článku dřív, než to všechno zapomenu (víte jak, nejsem už nejmladší a špatná paměť je svinstvo :). Dneska ráno jsem se ale probudila s takovým melancholickým pocitem. Do Prahy jsem se těšila, ale zastesklo se mi...po opalovačce, po bazénu, moři a po tom, že příští dovolená bude zase až za rok, protože léto pomalu končí.

Letos jsme si jako cílovou destinaci vybrali Bulharsko. Proč? Tentokrát rozhodovaly nejenom peníze  (stěhování je totiž nejnákladnější koníček - už jenom to pendlování Havířov - Praha je drahý jak nová kabelka a vy víte, jak kabelky miluju), ale hlavně taky termín, a i když se říká, že sehnat dovolenou Last Minute je snadné, opak je pravdou. Všechno je přebrané, INVIA sice dovolenou nabízí, ale když si ji zarezervujete, tak zjistíte, že už ji nemají, že stojí 2x tolik, že nejsou letenky... No a v neposlední řadě jsme potřebovali vycestovat do země, kde není třeba pas.

Na Bulharsko jsem slyšela mnoho názorů - Je tam levno! Je to nádherné! Je to kýčovité! Je to jako v Itálii! Je to komoušov!...no, od každého něco je pravda.

Bulharsko je skutečně levná zem - pokud nenakupujete v centru Slunečného pobřeží, ale zajdete do supermarketu, cider vás vyjde na  1,5 leva (což je cca 20,-Kč), jahody stojí necelých 25,- Kč, voda asi 10 Kč, což je kombinace našich cen a ještě nižších cen! Je to tam finančně výhodné, takže si můžete užívat za čtvrtinu peněz co v západních zemích Evropy. V barech jsou neustále Happy Hour, což znamená, že za 2 míchané drinky zaplatíte 10 leva (130,-)....Na party život, nákupy a v případě, že nemáte all inclusive, to je hrozně výhodné! Navíc tam mají levnou zmrzlinu - ehm, ale bacha na pouliční prodavače zmrzlin - 1,69 Leva je cena za 100g a on vám nabere tak 700g :D

Bulharsko má samo o sobě obrovský potenciál - vysoké teploty, písečná pláž (srovnatelná s tou Italskou, kde jsem byla loni), příjemná dostupnost z letiště (Burgas - Slunečné pobřeží je cca 40 minut), zajímavá příroda. Co ale Bulharsko totálně kazí, je chování Bulharů. Ještě nikdy nikde (a to mám procestovanou půlku Evropy) jsem se nesetkala s takovou drzostí, neschopností něco zařídit, zorganizovat, pracovat. Personál v hotelu měl všechno tak nějak na párku. V 10:01 za námi přišla obsluha, vzala nám talíř, poklepala na hodinky a řekla, že je čas odejít pryč, protože snídaně skončila před minutou (hotel poskytoval pouze polopenze, takže omluvou nemohlo být, že je třeba připravit terasu na oběd/svačinu). V 18:00 (někdy i dřív), vám vzali tašku a odnesli ji se slovy, že se bazén zavírá (teda slovy neeee - oni totiž neuměli jinou řeč než Bulharsky, že jo). Na stolech se kupily špinavé talíře, ale číšníci odnášeli pouze ty, u kterých bylo zřejmé, že si někdo nabral čerstvé jídlo, položil na stůl a ještě se vrátil do jídelny pro příbor/další jídlo. Takže jste přišli ke svoji večeři a ta nebyla a ještě vám někdo vzal stůl :D
Na snídani věčně chyběly misky, a tak jsem jedla jogurt z hrnku na kafe..., příbory taky neustále nebyly.... u večeře se vám nikdo neobtěžoval oznámit, že její součásti není pití a když jste stáli 10 minut u baru a čekali na číšníka, že si teda koupíte colu, číšník dělal, že vás nevidí. Že pro pití se chodí na druhou stranu hotelu, vám museli říct zkušení hosté.
Největším vtípkem ale bylo, když jsem zjistila, že ten obrovský gang, co zabírá čtvrtinu lehátek u bazénu a pouští si na plné koule bulharský hip hop, něco tam pořvává a dost ruší, byl personál, který se chodil do bazénu koupat, opalovat a zabíral tak hostům lehátka (hotel byl malý, takže lehátek bylo cca 20).

Slunečné pobřeží má své obrovské kouzlo, koukat na vycházející měsíc z lehátka na písčité pláži s drinkem v ruce, byl jeden z nejsilnějších okamžiků a důvodů, proč mi celá dovolená bude ohromně chybět. Miluju letní dovolenkovou atmosféru! Moře, romantiku...
U čeho nám ale spadla čelist bylo, když jsme zjistili, že na každém rohu je sex shop, erotic club a lékárna s "přírodní viagrou". S Lukem jsme si dali předsevzetí, že každý den aspoň jeden sexshop navštívíme - z recese, a už teď vám říkám, že jsme většinu projít nestihli. Sexuální tématika ale byla úplně všude - i otvírák na pivo tam měl tvar panského údu, hrníčky na kafe měli uvnitř velké stojaté překvapení, všude visela pánká tanga se sloním chobotem/plameňákem/jiným zvířetem. Všude se prodávaly korzety a plavky, které odhalovaly prsa :D  Parádní bizarností bylo, že hned vedle sex shopů byl fotoateliér, ve kterém se člověk oblékl do šatů z 16. stol, nasadil paruku a fotil se. Ono to zní poměrně normálně, ale představte si, jak se 50letá obtloustlá Ruska cpe do korzetu princezny, nasazuje si paruku a vesele pózuje u namalovaného piána, zatímco kolem jejího obézního muže, který se souká do oblečku, stojí čtyři slečny, které ho chladí vějíři! :D :D Páreček si udělal hezkou fotku ala car a carevna, pak si šel koupit plyšová tanga pro pána s velkým chobotem a následně zamířili do sex shopu pro kostým sestřičky velikosti XXXL a pro přírodní viagru :D

Co mě ale dostalo snad ze všeho nejvíc bylo, když jsme se s Lukem vydali mimo hlavní turistickou ulici. Ani ne po 100 m jsme narazili na staré, špinavé paneláky, co vypadaly jak ze 60.let, všude špína, odpadky, hnus... naprostej komoušov...smutný na tom bylo, že u těch příšerných špinavých bytů stály auta jako Audi, BMW, Mercedes...takže ono vůbec nešlo o to, že by ti obyvatelé byli chudí, ale o to, že byli neskutečná prasata, kterým úklid nic neříká (viz. příběh s personálem, který nám za celý pobyt ani jednou nevyměnil ubrus v jídelně). Ale o tom plánuju udělat článek zase příště.

Celkově nějak nevím, co si o Bulharsku myslet. Moře krásné, všechno nějak funguje, ale dost pofidérně a spíše jen na oko. Hotely vypadají z dálky krásně, ale uvnitř je plíseň (naštěstí ne u nás), špína a 10let nevymalované stěny. Měli jsme střešní bazén, což je splněný sen, ale jak to tak bývá, létající rackové vidí vodu, jdou se napít, hodí bobek na kachličky kolem bazénu....a tak, jak tam ten bobek nechají, tak tam leží dokud neskončí sezóna :D (ano, správně, "plavčíka" - toho, co se tam koupe a poslouchá hip hop se svým gangem, by ani nenapadlo to třeba uklidit)
Personál je drzý a lhostejný. A okolí? To je prostě specifické. Myslím si, že Bulharsko by mohlo být suprovou destinací pro letní dovolenou - má přírodní podmínky, ale místo toho si hraje na kýčovitý svět, kde nic moc nefunguje. Tak nějak mě napadá, že Bulharsko by mohlo být krásné - bez Bulharů a Rusů, kteří tam jezdí v hojném počtu, a kvůli kterým tam jsou všechny ty eroticky a lacině vypadající místa, kluby...a dělají tam největší bordel, hluk a ostudu. To, že v celém centru, kde je najednou tak 200 tis návštěvníků je tak pět odpadkových košů a všechny odpadky se proto válejí na zemi a nikdo to nikdy neuklidí, je zas další třešínka na dortu.

Dovolenou jsem si užila a nenechala jsem si ji zkazit ničím. Jedním z nejsilnějších zážitků byla plavby lodí při západů slunce, která byla opravdu nádherná, dokonalá, božská. Leželi jsme na matrací, koukali na nebe, prohlíželi si okolní domečky, moře....Dostali jsme šampáňo a pohoštění, organizátor celého výletu byl velmi příjemný pán, který byl schopný, pracovitý a všechno fungovalo.
A hlavně když cestujete s někým, kdo je váš nejlepší kámoš, parťák a přítel, je všechno tak nějak krásnější♥

You Might Also Like

16 komentářů

1. Ja som bola v Bulharsku na Slnečnom pobreží pred 4 rokmi. A mala som presne rovnaké dojmy. Hrozne mi vadila zlá úroveň služieb a ten neporiadok. Na druhú stranu krásna pláž a dobré ceny to tak nejak vyvážili. V našom hoteli našťastie bol personál o chlp príjemnejší, hoci tiež večne chýbal chlieb, poháre a príbory, jedlo sa nedopĺňalo a väčšinou sa tvárili, akoby sme ich tam otravovali. Tento rok ideme skúšať Grécko, tak uvidíme :)

2. Čo sa týka Bulharska bola som tam tri krát. A Bulharsko milujem. Zatiaľ nemám ani jednu zlú skusenosť. Samozrejme na Slnečnom pobreží sme strávili iba jeden deň ako výlet a cenovo je drahšie ako zvyšné miesta a to je už tam pre nás lacné. :D

3. SKvelý článok! Ja som bola v Bulharsku raz a nikdy viac :D Nebola som vôbec spokojná vôbec so službami hotela a už vôbec nie s leteckou spoločnosťou. Dosť ma to mrzí, pretože mesto bolo veľmi pekné.
    Inak so zmrzlinou to bolo rovnaké, takisto predavač dal naschvál viac :D
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

4. Mě Bulharsko nikdy nelákalo, ale každý, kdo tam jezdí, si ho šíleně pochvaluje. Po Tvém článku mě ale opět velmi odrazuje :D
    Beauty of pink / Knižní regál

5. Klasika Balkán. My byli v Primorsku což je taky u Burgasu a velmi podobné. Líný a hlavně totálně neochotný personál, akorát ty sexshopy asi nebyly. Podobné to bylo tak cca před 10ti lety i v Chorvatsku, ale tam se to trochu zlepšilo. A odbavení na letišti v Bulharsku taky hrůza - změnili číslo brány a ohlásili to pouze Bulharsky, nikoliv Anglicky. Docela zmatek, no.

1. jojo, cesta domů byla peklo i pro nás. Nejprve se zasekly pásy na kufr, takže jsme hodinu a půl čekali ve frontě na odbavení, pak nám neřekli v kolik letíme, nikde to nebylo napsáno (znali jsme jen číslo brány, tak jsme tam stáli a hodinu čekali), pak se objevila informace, že máme zpoždění 2,5hod no a nakonec nás málem poslali do letadla do Katowic (10minut před námi letělo letadlo do Polska ze stejné brány, což jsme nevěděli, ženská nám utrhla lístek, poslala do letadla a kdybych se ji na poslední chvíli nezeptala, zda to letí do Prahy, tak by nás normálně šoupla do katowic..:D ..příště si tak koupím levnou letenku do Evropy a "omylem" nastoupím do letadla do Kanady :D :D

6. My tam byli třikrát, pokaždé v jiném hotelu a na pořádek si stěžovat nemůžeme, vše bylo pěkně uklizené, každý den čisté ručníky poskládáné do různých labuťí a dalších tvarů 😉 Bazény taky vždy čisté... jen souhlasím s těmi koši na odpadky na té hlavní třídě, to je děs 😏

7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

8. Mě teda Bulharsko vůbec neláká ale co se bordelářství týče, tak to je snad třičtvrtiny naší planety, holt ne každý má své životní hodnoty stejné jako my. Docela mě udivují někteří lidi co jezdí do Egypta apod. zemí, kteří se jedou rozplácnout někam do resortu ale absolutně nemají ponětí o tom jak takový pravý Egypt vypadá.

1. Ono taky asi záleží na místě, ne všude je to ukázkové. Jinak fotky jsou super.

9. :D Ajaj, tak teda taky nevím co si myslet, a to jsem v bulharsku nikdy nebyla. Ale fotky máš krásný, kdyby mě neodrazoval nepořádek a neochota personálu, tak bych o Bulharsku začala silně uvažovat :)

10. Jste na všech fotkách úžasní a miluju ty Tvoje fotky z moře, zvlášť tu jak jsi z profilu, paráda ♥. Já v Bulharsku ještě nebyla a asi každá země má to něco svoje :D. Ale teda všude tam byly sex shopy a pak vidíte sprosťárny i u mě ve videu :D. V Amsterdamu jich bylo taky hodně, ale jen v té uličce červených luceren, tak jsem to taky všechno prošla. Na fotky jsem se podívala ráda i jsem si přečetla Tvoje dojmy a souhlasím, že sehnat last minute dá zabrat :D

1. :D :D :D Taková sprostá dovolená dá šlověku zabrat :D tam musel být každý v pozoru :D jsem si něco prohlížela, říkala jsme si "jeee...co to je" a pak hle, byla to nějaká "hračka" :D :D

11. V Bulharsku jsem byla, když jsem byla malá. Přesně si pamatuju to, jak se vyšlo mimo turistické centrum a změna o 180 stupňů. Ale hlavně že měli na každém "baráku" nejmíň 3 satelity...

Little Dreamer

12. hej to chování mě udivuje a ta špína.. "sen každého"... ale tak alespoň něco se vám líbilo a nebylo to úplně katastrofální.

Somethingbykate

13. To chování číšníků apod je občas opravdu zarážející :-(. Jinak vypadá to, že moře jste měli krásné a čisťounké :-), tak aspoň že tak.