Žehlička vs. žehlící kartáč Rowenta Power Straight CF5820F0

By 10:00 , , ,

[Recenze]
Tak schválně, kolik z Vás, co to čte, máte vlnité vlasy, ale chcete je mít rovné/máte rovné vlasy, ale vlníte si je?

Já si vlasy žehlím asi tak od 15let (ufff...takže skoro půlku života..to je fakt dlouho). S moji běžnou hřívou nejsem příliš spokojená, protože nejenom, že se vlní, ona se vlní ještě dost nehezky, nepravidelně a "afrovitě". Pokud mám někde cestovat, klidně i na víkend či na jedinou noc, žehlička musí jet se mnou. I kdybych si měla narovnat jen malý pramen vlasů u obličeje. 

Rowenta Power Straight CF5820F0

Dřív jsem byla dost neopatrná, neřešila jsem správnou péči, šampony kupovala v drogerce, termoochrana pro mě byla sprosté slovo a neustále vlasy žehlila. Od té doby naštěstí uplynula spousta času a nyní už tak nějak vím, co moje vlasy potřebují, jak se o ně starat, co je naopak ničí a snažím se s tím pracovat, ale ten poslední krok, kterého bych se nikdy nevzdala, je právě žehlička...

Nenapadlo by mě, že se to někdy stane, ale byla jsem Táňou přesvědčena, ať vyzkouším žehlící hřeben a to přesně tento - Rowenta Power Straight CF5820F0.
Kupovala jsem ho na Notino a původní cena je 2 299,- Kč, ale ve slevě jsem ho ukořistila asi za 1400,-  Kč. Přece jenom je k vlasům šetrnější. Nahřívá se na stejnou teplotu jako žehlička, ale tím, že vlasy projíždíte více "na volno" a nemačkáte je na rozpálený kov, by vlasy neměl tolik ničit. Navíc kromě rovnání, má taky vlasy pročesat, a hlavně zabránit tomu, abyste si "zapekli" nerozčesaný chomáč vlasů.

Rowenta Power Straight CF5820F0

Tak schválně. Jak to vlastně funguje?
Na úvod bych ještě chtěla uvést, že vlasy myju obden, před mytím je rozčešu. Používám šampon, kondicionér (který vlas vyživí a uzavře) a někdy místo kondicionéru masku anebo obojí (v pořadí šampon, maska, kondicionér). Po umytí na vlasy nanesu termoochranu, popř. trošku olejíčku do konečků a fénuju na střední teplotu v předklonu. Zcela mokré vlasy nikdy nečešu - zaprvé to pro ně není moc dobré a za druhé pak více plihnou. Dřív se říkalo, že fénovat je špatné, ale řekla bych, že daleko horší je, když vlasy přirozeně schnou. Voda je dost vysušuje (a bohužel od dob korony obzvlášť) a pokud nebudete fénovat na maximální stupeň, neničí je to tolik jako volné schnutí. 
Po vysušení vlasy pořádně rozčešu a opět v předklonu vyžehlím žehlícím kartáčem. 

Rowenta Power Straight CF5820F0


Výhody kartáče jsou v tom, že to trvá daleko kratší dobu, než když žehlíte pramen po prameni žehličkou. Prakticky se vám taky nestane, že vám zezadu zůstane ošklivý vlnitý dred, na který jste žehličkou nedosáhli. 
Hřeben není při rovnání vlasů tak horký jako žehlička, proto je tolik nevysušuje a neničí. Narovná je, ale zároveň je nevysuší. Vlasy nejsou tolik zplihlé, ale ani rovné, protože je rovnáte jen jednou stranou.Vypadají leskleji a vzdušněji, mají takový ležérnější tvar.

Nevýhody kartáče spatřuju v tom, že pokud máte hodně tvrdé vlasy, možná se vám úplně nepodaří narovnat. Pomocí kartáče nejdou tvořit vlnky (kdo taky miluje ležérní vlny žehličkou?), ale tvar bude pořád stejný. Pokud máte jemné vlasy s vysušenými konečky, neschováte ty konečky tak snadno, jako když je horkem přiškvaříte k sobě, takže doporučuju používat olejíčky a konečky si jít zastřihnout.

Rowenta Power Straight CF5820F0



Pokud bych měla říct, jestli mi více vyhovuje žehlička nebo kartáč, řeknu, že kartáč, protože mám jemné vlasy a u žehličky nemám ráda, jak zplihnou a všude mi lítají a kloužou. Proto jsem poslední dobou pomocí žehličky spíš dělala vlnky, než rovnala. Tohle kartáč nedělá. Dodá vlasům objem i tvar, neelektrizují  a pokud nemáte vyloženě bad hair day a neuleželi jste si v noci vlasy do divných tvarů,  bude jejich úprava snadnější a rychlejší.
Ale díky kartáči vynikne, že máte vlasy roztřepenější nebo sušší. Tohle žehlička přece jenom skryje.
Další rozdíl spatřuji v tom, že zatímco když si vlasy vyžehlím a následně dám do culíku, můžu pak žehlit znovu, protože se mezitím vlasy zvlní. U kartáče mi přijde, že je účes trvalejší (to ale neznamená, že vykartáčuju vždycky jenom po umytí - to bohužel ne. Já osobně musím každé ráno aspoň pár pramínků projet a dodat jim tvar. U Rowenty je stejně jako u žehliček nastavitelná teplota - 160°C, 180°C a 200°C. Já zpravidla dávám střední volbu.

Co z toho všeho tedy vyplývá? Pokud se bez narovnání neobejdete, ale chcete si udržet vlasy zdravé, doporučuju tento žehlící kartáč Rowenta Power Straight CF5820F0. Proces je rychlý, bezbolestný, nelovíte pak z umyvadla chomáče vlasů. Vlasy si nespálíte ani si nepřiškvaříte pramen špatně rozčesaných vlasů - to prostě nejde. Vlasy musíte před použitím opravdu důkladně rozčesat hřebenem. 
Pokud ale máte kratší vlasy či ofinu, nejspíše se žehličce nevyhnete. Kartáč sice moji patku zvládne, ale u ofiny si tím jistá nejsem. Za vyzkoušení kartáče jsem upřímně fakt ráda, protože teď už ho jenom tak z ruky nedám:)
První fotka je hned po narovnání

Druhá fotka je po celém dni v práci a po procházce, kdy jsem trošku zmokla


Barter spolupráce s Notino.cz
Kejt//Instantní krása
www.instagram.com/scaryKejt



You Might Also Like

2 komentářů

  1. Asi jsem hrozná, ale vlasy vůbec nefénuju, to je pro mě šíleně zdlouhavý a náročný proces, takže nechávám schnout volně a nesnáším nerozčesaný vlasy po mytí, takže kartáčuju hned ty mokrý.
    Jinak nějaký kartáč mám, ale moc mi nevyhovuje, blbě žehlí a vlasy mám po něm takové rozlítané, nepoddajné ještě víc, než normálně, takže použícám jen fakt v nouzi.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Mám doma podobný kartáč, ale byl koupený na Ali a funguje taky dobře. Moc často ho nepoužívám. Vlastně se snažím tepelné úpravě vlasů vyhnout, i když se teď už dají koupit různé ochranné spreje. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat