Dovolená v Řecku - opatření, testování na covid

By 15:41

Letošní dovolená byla vyloženě vymodlená. Nebudu počítat, kolik nocí jsem nespala, protože mi kvůli koroně viselo až moc peněz ve vzduchu a neměla jsem jistotu, že je ještě někdy uvidím. Nebudu počítat, kolikrát jsem brečela, protože jsem narychlo všechno musela rušit, měnit. A pořád dokola. Místo červnové dovolené s cestovkou jsem díkybohu dostala voucher, a tak jsme se rozhodli, že ho ještě letos proměníme v dovolenou, protože kdo ví, co se bude dít příští rok. Současná situace je nevyzpytatelná a člověk si nenaplánuje ani příští víkend, že jo. 


Letošní dovču jsme vybírali asi 10 dnů před termínem právě pro případ toho, že by zavřeli hranice, zavedli covid testy nebo jinou nepříjemnost. Volba padla na Krétu.  Problém byl s výběrem hotelu, protože Řecko uprostřed sezóny není zrovna levná záležitost a hlavně proto, že velká část hotelů byla letos zavřená.

Nakonec jsme měli štěstí jak blázen, protože hotel, do kterého jsme chtěli původně, byl zavřený, ale místo něj nám nabídla cestovka ještě o úroveň lepší hotel s all inclusive, který měl zrovna nějakou slevu.  Heslo letošního roku je "Na nic se netěšit a nic neplánovat", čehož jsem se zdárně držela, ale víte jak. Nejde se netěšit na moře, že jo :D O to větší šok a slzavé údolí přišlo, když Řekové rozhodli, že je potřeba covid test. A tak začalo další období bolestí žaludku, slziček a modlení se, aby test vyšel negativně a všechno se to stihlo do 72 hodin před odletem. Dokonce jsem začala dělat dobré skutky, nastavila trvalou platbu na kočičí útulky, přispěla pár bezdomovcům a začala se chovat vzorně. Protože jak se říká - karma! :D

Nakonec jsme opět měli mega štěstí a covid testy zrušili! Juchuuu! Takže při vstupu do Řecka potřebujete jenom vyplnit dotazník (odkud jste, kontaktní osoba, kde budete, název hotelu...), který musíte vyplnit do 24hod do odletu a o půlnoci daný den, kdy letíte, vám přijde kód, který si buď vytisknete nebo necháte v mobilu. Kód poprvé ukazujete při odbavování na letišti, a pak ještě asi 3x.



Pražské letiště bylo naprosto vylidněné, až na Costu, kde jsem si dopřála svůj dort a chai latte jako projev radosti, že fakt někam letíme! Let byl naprosto v pohodě. Je třeba mít ale nasazenou roušku po celou dobu letu. Po příletu do Řecka člověku přijde SMS o možném testování a na letišti ukáže QR kód. Někteří mají štěstí a jdou rovnou pro kufry, jiné si vyberou na odběry. 

Ehm...Test na covid proběhl v pohodě - oskenovali si kód, strčili mi do krku špejli, odebrali vzorek a čau. Nejhorší na tom všem ale bylo, že mi nic dalšího neřekli, jen že mám být den v self-karanténě, což moc dobře nejde, že jo. Nějak se musíte dostat do hotelu, nějak se musíte najíst....
Výsledky by měly být do 6 hod, ale někdy se to protáhne na 24 hod. Pokud vás nikdo nekontaktuje, jste zdraví. Pokud jste pozitivní, tak upřímně nevím, co se dělá, já naštěstí byla negativní, ale nebudu kecat, že jsem byla celý den v klidu a nečekovala každých 10 minut mobil :)







Šaty - Timeout, boty - CCC, kabelka - Furla




V Řecku žádná zvláštní opatření nejsou. Roušky se nosí v MHD, taxíku a v obchodech. V hotelech ne. Pokud tedy nemáte německý hotel  (jako my) a Němci netrvají na tom, že roušku musíte mít pořád :-) První den a půl jsem z toho byla fakt nabroušená. V hotelech nefunguje klima, je tam šílené dusno, každý kus jídla včetně každé sklenice vody a cukru do čaje je na příděl. Člověk si sám vezme akorát dezert a salát. Rouška musí být nasazená i při vybírání si jídla. Ale postupně jsem si zvykla, a pak už nám to vůbec nepřišlo divné. Spíše mi přišlo zvláštní, když jsme přiletěli zpátky domů a roušku jsme nepotřebovali :-) Tato servírovaná forma all inclusive má ale něco do sebe - člověk se nepřejídá, protože je mu blbé si jít pro druhý talíř :)


Je důležité mít nastudovaná pravidla země, kam cestujete, dodržovat je, nosit roušky a dezinfikovat si ruce. Ze začátku to je možná vopruz, ale na zkažení dovolené to určitě není. Spíš naopak. Člověk si pak začne více vážit každé možnosti vycestovat, poznat něco nového a odpočinout si od všeho :) Poslední roky pro mě bylo cestování celkem samozřejmost, jezdili jsme pořád někde. Letos jsme zatím navštívili jenom pár německých měst a Krétu, ale o to víc jsem si každý ten výlet užila naplno♥ 
V příštím článku vám zas povím víc o zážitcích a samotném pobytu.









Sukně - Mohito, boty - CCC, kabelka - Karl Lagerfeld


You Might Also Like

4 komentářů

  1. Mně by nejvíc vadilo si říkat o to jídlo, navíc vždy vybírám dlouho, jsem nerozhodná a ještě si řikat... :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. No německej hotel mi připomíná německé podmínky v Německu :D všude samá rouška, hlavně Bavorsko v těch největších vedrech, ve vypečených vagónech, mazec :D Kdyby tak Němci viděli,co se děje v Bulharsku...
    Jinak já bych byla z toho testu také v háji... :) právě proto jsem ráda, že jsme naštěstí do Řecka neletěly. Jinak Kačí moc pěkné fotky.

    somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  3. Týjo, vylidněno na fotkách. Kači moc Ti to sluší a líbí se mi hodně předposlední fotka. Jsem ráda, že Vám dovolená vyšla a těším se na další článek

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to hrozně moc doufám, že si také tento rok už konečně vyzkoušíme. My jsme byli minulý rok v Řecku s jednou cestovní kanceláří a tento rok to máme v plánu také, ale chtěli jsme minulý rok spíše více koupání než aktivit... Tak to tento rok napravíme :)

    OdpovědětVymazat