Cestování po karenténě

By 23:38

Letošní dovolená asi není pro nikoho podle jeho představ.
Stále jsem přešlá z toho, že jsem dva letošní plány musela zrušit a přišla tak nejenom o důvod se na něco fakt těšit, ale i o dost peněz :( Já vím, stále se dá cestovat po krásách Česka, ale po těch cestujeme o víkendech a přiznám se narovinu, že nejsem zrovna fanoušek Česka, protože městečka tu jsou fakt malinká a člověk je projde za pár hodin a pokud nejsem fanoušek hor, kaváren nebo vinných sklípků či přehrad, zase tolik možností není. #JsemNáročná

Letošní léto je navíc "nařízené", takže náš první výlet musel být už koncem června. Původně zněl plán jasně. "Bude Mnichov", jenže listování na Bookingu mě trošku zmátlo, protože skoro u každého hotelu psali, že můžou vyžadovat přesně itinerář cest, důvod příjezdu a informace o hostech. A cestovat čtyři hodiny tam, abychom zjistili, že nás třeba do hotelu vůbec nevezmou, a pak zas jet čtyři hodiny zpět, se mi moc nechtělo...
Proto se na poslední chvíli plán změnil a volba padla na Lipsko & Halle..



V Lipsku jsem už byla dvakrát, takže žádné nové poznávání se sice nekonalo, ale Lipsko miluju, a pokaždé si ho umím pořádně užít. Má totiž neskutečnou atmosféru a je to tam nádherný. Oproti loňským návštěvám se ale pár věcí změnilo - žádní Češi, takže člověk měl pocit, že je na skutečné dovolené (stejně jako tomu bylo, když jsme 2 týdny zpátky navsštívili Drážďany) a hlavně - cestování po karanténě má úplně jiný nádech. Člověk ho prožívá mnohem intenzivněji, váží si každého kroku po městečku, každé německé věty co zaslechne, každého okamžiku, který tráví venku na vzduchu či pohledem na lidi....Fakt by mě zajímalo, jestli jsem jediná nebo jestli je nás víc, kteří jsme z každého výletu úplně hotoví ♥








Ubytování jsme vybírali přes booking. Ostatně jako vždycky. Hotel byl asi 7 km od centra, měl neomezené parkování a byl poloprázdný. Trošku jsem se bála, jestli budou platit nějaká korona omezení, ale díky bohu to žádná hrůza nebyla. Změna akorát byla v tom, že jsme při příchodu museli nahlásit, zda chceme snídani a v kolik. Kvůli koroně se snídaně podávala ve dva časy - v 7 a v 8 (takže žádné vyspávání). Každý dostal svůj odložený talíř a konvici s kávou, švédské stoly byly zrušené.
V hotelu proběhlo všechno bez problému. Žádná další speciální omezení se nekonala, na důvod příjezdu se neptali. Spíš naopak. Byli nadšení, že vůbec někdo přijel.

Na ulicích se roušky nenosí, nosí se jen v MHD a v obchodech. V restauracích to taky nikdo neřeší. Jediné omezení bylo, že v ZOO se nás ptali na jména a číslo telefonu pro případ, že by se našel někdo pozitivní, aby nás mohli kontaktovat. Největší omezení je asi to, že v primarku se nedá zkoušet oblečení a v TK MAXX hlídají počet lidí v obchodě a všechno dezinfikují...ale tady zase platí jak který obchod. V opuštěném TK MAXXu na dálnici měli na párku, zatímco v TK MAXXu v Halle po nás nějaká ženská vyřvávala a sekýrovala nás. Když jsme si odmítli vzít košík, byl oheň na střeše :))


Halle je malé městečko, asi 40 km od Lipska a určitě stojí za vidění. Má krásné centrum, pohodovou atmosféru a je typicky německé ♥ A nakupní možnosti tu jsou taky!









Na závěr si dáme fotky ze ZOO. Lipská Zoo je totiž ta nejkrásnější, kterou jsem kdy navštívila. Je neskutečně doladěná do každého detailu, všechno k sobě pasuje, všechno k sobě ladí, zvířata mají obrovské výběhy. A ten obrovskej exotickej skleník, ze kterého je většina fotek, je prostě neskutečnej! Najdete tam opice, lenochody, papoušky, vydry...a spoustu nádherných květin. To rázem člověk ani neřeší, že vstupné je 22 euro na osobu.

































Fotky jsou foceny na Olympus pen PL8 + objektiv 25mm. Upraveno v Snapseedu.

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Lipsko je nádherné a zoo rozhodně jedna z nejhezčích, takže jak říkáš, ani to vysoké vstupné tolik nebolí, protože za to stojí.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Zoo vypadá fakt moc pěkně a lákavě :) pěkný výlet
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
  3. To zoo je nádherné. Nikdy jsem tam nebyla. Vstupné je sice vysoké, ale za nahlédnutí dovnitř té krásy se oplatí.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  4. Náhodou. Budu se teď asi rouhat, ale mi ten rok 2020 přišel fajn i bez cestování. Respektive s cestováním po Čechách. Viděla jsem spoustu míst, navštívila super obchody. Třeba v Brně jsem objevila Plazafashionstore.cz, o kterém jsem nevěděla. Mají tam moje oblíbené kraťasy a sukně Replay a manžel si tam koupil zimní bundu. Stejnou jako je teď v reklamě. No a kromě toho jsme taky docela ušetřili, protože na dovolené spoustu peněz projíme. :D

    OdpovědětVymazat