Péče při/po opalování

By 1:02

Pomalu, ale jistě balím na naší první a zároveň poslední dovolenou (věřím ale, že starosti letošního roku se vyřeší a příští rok budeme cestovatelsky aktivnější tak jako každý rok). A co mi kromě plavek, klobouku, knih a nějaké nezbytné kosmetiky, nesmí v kufru chybět, jsou opalovací krémy, panthenol a přípravky po opalování.


Už dávno jsem vyrostla z těch svých telecích let, kdy jsem se odmítala mazat se slovy "ale vždyť se pak vůbec neopálím", a tak mazání krémem beru jako nezbytnost a povinnost. Letos v mém kufru nesmí chybět přípravky s ochranným faktorem 50 a 30. Poslední roky jsem si kromě krémů také hodně oblíbila různé spreje či opalovací oleje, které nezanechávají bílý film a okamžitě se vsáknou. Každý rok si na dovču balím značku Astrid, Garnier či LRP, protože to jsou moje oblíbená stálice, se kterými jsem vždycky moc spokojená, ale letos poprvé vyzkouším i Piz Buin či novinku na českém trhu Bondi Sands. Během opalování je třeba mít na paměti, že ani u voděodolných krémů nestačí, když se namažete jednou denně. Krémy se vstřebávají, a proto je potřeba pokožku několikrát denně přetřít. Zvlášť pokud máte v plánu nějakou exotičtější destinaci v Africe či Asii, kde bývá sluníčko přece jenom agresivnější.


A jak se postarat o pokožku po opalování?

Nikdy se nezapomeňte po koupání v bazénu/moři opláchnout. Smyjete tak ze sebe zbytky písku, soli či chloru, které můžou pokožce a pleti ublížit. Vždycky si umyjte i vlasy - dost jim ulevíte. Slaná a chlorovaná voda jim příliš neprospívá a trpět bude i pokožka hlavy.

S ohledem na to, že po opalování ztrácí pokožka pružnost a hydrataci, je třeba ji trošku pomoct a večer, do osprchování je vhodné nanést přípravek, který je přímo určen k tomu, aby pokožce vrátil potřebnou hydrataci. Nezapomeňte, že krémy po opalování jsou super i když jste se cíleně neopalovali, ale jenom jste pobývali na sluníčku. Pokožka totiž dostává zabrat i tak.

I když člověk dodržuje pravidelné mazání SPF přípravky, může se stát, že se spálí. V takovém případě doporučuji na spálenou řádně umytou pokožku nanést Panthenol. Já mám vždycky u sebe Panthenol od české značky Green Idea a jsem s ním moc spokojená. Pokud u sebe nic takového nemáte, skvěle může pomoct i aloe vera, které pokožku regeneruje nebo levandule, která má zklidňující účinek.

Malý tip: na spálenou pokožku kromě panthenolu pomáhá i studený obklad (doporučuju jemnější materiál - například šátek nebo kapesník) či studený jogurt/tvaroh...





You Might Also Like

0 komentářů