Erfurt - město, které stojí za výlet

By 10:54

O víkendu jsme s drahým vyrazili do Erfurtu - městečka uprostřed Německa. Vzhledem k tomu, že mi přišlo poměrně dost reakcí, tak jsem usoudila, že napíšu článek (i kdybyste nechtěli :))).
Přiznám se na férovku, že do nějakého minulého týdne jsem neměla ani páru o tom, že Erfurt existuje, natož kde leží. Moji neznalost změnil Luk, který tohle městečko vyhledal v nabídce zájezdů na vánoční trhy - a já jako správný rozmazlenec rozhodla, že se mi autobusem jezdit nechce (protože prostě nákupy a brzké vstávání, které mi stačí už přes týden, že joo) , a tak jsme vytáhli auto.




Zatímco busem se vyjíždělo z Prahy v 6 ráno (tzn. vstávat ve 4), autem jsme si mohli pospat až do půl 7 a byli jsme tam snad jen o půl hodiny později než busem. Z Prahy je to cca 350km, což je asi 3 a půl hodiny. Na otoč se to zajet dá, ale záleží, jací jste řidiči. Luk to zvládnul a ani mě za volant nechtěl pustit :D
Výhodou je, že do Erfurtu se jede celou cestu po dálnici - přes Drážďany, Chemnitz, Jenu a jste tam. Doporučuju mít koupenou vinětu - neboli zelenou nálepku na auto, že s ním můžete do centra města  - tu koupíte prakticky kdekoliv na benzínce (doporučuju předtím googlit:), stojí asi 4 stovky a dokud vám někdo neukradne přesní sklo nebo nezměníte auto, pořád platí :) Není limitovaná časem.

Dóm Panny Marie 







Co se týče parkování, celé město je plné podzemek a jsou na něj odkazující šipky, takže se nemusíte bát, že byste zabloudili :) Jedno velké parkoviště je u Dómu (hned vedle trhů) nebo u divadla. A platili jsme cca 12 euro za 9 hodin.

Erfurt podle všeho není příliš velké město, na druhou stranu je fakt nádherné - takové typicky německé :)) Super je to, že město je rozdělené na nákupní zónu - necelý kilometr od trhů a na takovou tu památkovou část.
Trhů je ve městě několik - ty hlavní, největší a s obrovským kolotočem, jsou u Dómu.  Ceny na trzích jsou v pohodě - punč okolo 2 euro, klobása taky.
V Německu jsem vypozorovala jednu nelibost - platit kartou se dá opravdu minimálně. V obchodě kartou zaplatíte, ale v restauracích a na trzích to je problém. Navíc skoro nikde žádný bankomat. Takže fakt doporučuju jezdit do Německa s hotovostí.












Asi úplně nejkrásnější památkou byl Kramářský most - tedy most, přes řeku Gera, který je z obou stran lemovaný barevnými domečky.
Nádherný je i Dóm Panny Marie - doporučuju vylézt po schůdkách a prohlídnout si ho ze všech stran - jsou tam krásné výhledy na město. Za zmínku stojí i radnice a stará Synagoga.
Řekla bych, že v Erfurtu se neztratíte. Všechno je tam blízko a hrozně jednoduché na orientaci.










Kramářský most














Byli jste někdy v Erfurtu? Líbilo se Vám tam? Jaké další město  podle Vás stojí za to? 

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Přiznávám, že o městě jsem také v životě neslyšela, ale vypadá krásně, malebně. Určitě bych ráda někdy navštívila :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  2. Tak o tomto městě jsem taky nikdy neslyšela, ale trhy vypadají fakt nádherně!

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  3. Taky neznám, ale určitě se tam, třeba příští rok, ráda vydám. Za mě moc pěkná německá města jsou Bamberg a Wurzburg :) taktéž doporučuji... byla jsem tam sice v létě, takže nevím, jaké mají trhy (pokud mají), ale města stojí za to vidět. Krásné svátky.

    OdpovědětVymazat
  4. Myslím, že som o meste nikdy v živote nepočula, ale vyzerá to tam krásne. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat