Kanárské ostrovy III. - Tenerife

By 12:00

Dneska zakončím svoje povídání o nejlepší letošní dovolené (i když svoje nedostatky taky měla - chyběl mi Luk a moje dvě myšandy). Už jsem Vám tu psala o Fuerteventuře i Lanzarote. O těchto dvou Kanárských ostrovech, které jsou každý úplně jiný, ale zároveň mají hodně společného.
A dneska vás zahltím fotkama z Tenerife. Na tomto ostrově jsme zakončili naše dvanáctidenní putování. Jo, byly to hrozně smutné dny, protože jsem přesně ten typ člověka, co se sice nijak výrazně "neteší" někam, ale když se má pak vrátit zpátky domů, tak to prožívá a hází psí oči.  



Zatímco oba předchozí ostrovy byly suché a jejich dominantou byla vyprahlá a kamenitá krajina, Tenerife byl pro změnu úplně jiný. Zelený, obydlený, hornatý, vlhký a plný turistů. Tenerife možná znáte právě proto, že je na něm i nejvyšší hora Španělska  - Pico de Teide, díky které na ostrově často prší, a proto je tam i tolik zeleně a lidí :))
Na ostrov jsme letěli z Lanzarote. Let trval cca 50 minut a byl velice komfortní (oproti letu z Kanárů do Polska). Z letiště jsme pak dojeli do Puerto de la Cruz, kde jsme byli ubytování v hotelu BlueSea Interpalace.
















Zatímco minulý hotel byl takový noo, hmm.., do tohoto jsem se zamilovala na první pohled - nově zrekonstruované pokoje v bílé barvě a neskutečný výhled z postele přímo na Pico de Teide. Tohle byl vážně sen, takže mi ani tolik nevadilo, že jsem si s sebou přivezla nemoc, protože ležet v obrovské posteli plné polštářů, číst si a koukat do kopců je prostě nádhera.
První den po příletu jsme vyrazili do centra města, kde jsme si prohlídli "památky", přístav i pláže. Nebo jak nazvat ten kus plný kamenů, kde pobíhaly babičky v plavkách a kšiltovkách a za nimi řemeslníci bourali barák :D
Navštívili jsme i Botanické zahrady, které byly fakt úplně ňuňu - nebo jak dospěle nazvat roztomilé keříky plné ananasů, barevnách květin, kdákající ptáčky a barevné ryby. Prostě to byla roztomilost jak blázen. 














Další den jsme vyrazili na Pico de Teide - kde se nám trošku vykáklo počasí, a do poslední chvíle se zdálo, že kromě deště a mlhy uvidíme maximálně naše špičky bot.. A pak to přišlo, během pěti minut sice klesla teplota na nulu, ale mlha odtáhla do jiných krajin a pod námi se rozsvítil fakt pěkný výhled.
Po "Piku" ( :-) jsme zamířili na milion různých vyhlídek, kde jsme si všechno zuřivě cvakali jak parta asijských turistů. Následně jsme navštívili městečko Los Cristianos (kde jsem se dozvěděla, že jsme vyhráli moji první žalobu u soudu..juch juch..a tak jsem si na oslavu koupila nanuk, i přes ten kašlo-rýmový syfl, který mě postihl). 






Odpoledne jsme pak jeli mrknout na městečko ve skalách - Maska, kde jsme zmokli jak hejno slepic, a na závěr dne ještě navštívili Icod de los Vinos - což je místo s obrovských dračím stromem, který údajně roste už 2 tisíce let. Zatímco na obou předchozích ostrovech bylo poměrně teplo, teploty na Tenerife se pohybovaly okolo 20 stupňů, takže pro nás kosa (ale v porovnáním s teplotama v ČR tropy).






Dračí strom








Tenerife je zároveň taky skvělé nákupní středisko :D Najdete tam milion různých obchodů - od domácích potřeb, přes oblečení až po jídlo. Takže náš poslední den na Kanárech se nesl v duchu shopování a dumání, kolik vrstev oblečení na sebe člověk musí dát, aby se vešel do váhového limitu kufru. Nakonec jsme prošli. A zjistili, že máme jako rodina ještě 6kg rezervu - ehm..víte, kolik by to bylo parfémů a nového oblečení? Až mi je smutno z toho, že jsem ještě něco dalšího nepřikupila :D
Ze všech tří ostrovů se mi asi nejvíce líbila Fuerteventura - protože to pro mě byl úplně jiný a netradiční svět. Všude kameny, pusto, prázdno a písek. Navíc i ty veverky měly svoje kouzlo, že jo. Tenerife mě taky dostalo - a to právě tím, že je úplně jiné a tak nějak nejvíc civilizované a běžné. Nejméně mě asi zaujalo Lanzarote - ale proč, to už vám neřeknu. Nevím to.

nákupy ve španělské verzi Tigera ♥



---
KejT//Instantní krása
www.instagram.com/scaryKejt/

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Jéé, krásně jsem si zavzpomínala :) Kači, ta sukně je naprosto boží :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky, úplně bych někam vyrazila. A super nákupy, ňuňu :D
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  3. Ten panter v ty botanický zahradě je naprosto boží! :) Jinak Tenerife muselo být krásné, mě by hrozně lákala ta sopka.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  4. Hned bych někam také vyrazila :) krásné fotky

    OdpovědětVymazat