Můj Berlínský deníček

By 21:08

Ahoj ahoj, dneska si pro změnu zase dáme cestovatelský deníček :-)
V půlce září jsme s mým drahým vyrazili na prodloužený víkend do Berlína. V Berlíně jsme už byli před dvěma lety (ČLÁNEK TADY), ale v listopadu to nemělo takové kouzlo jako "uprostřed léta" v září. Perfektně nám vyšlo počasí, takže i když jsem měla nabalené tři kabáty a "hrubé" tenisky, nakonec jsem musela sáhnout po lehčích verzích svých oblečků, protože 24 stupňů, jsem upřímně nečekala :)



Do Berlína jsme jeli autem - je to nějaké necelé 4 hodiny z Prahy a moc pohodová cesta - žádné kolony, pořádná dálnice, minimum omezení. Trošku jiná jízda než po D1 do Ostravy :) Pokud plánujete navštívit Německo autem, doporučuji si pořídit nálepku na sklo s povolením vjezdu do velkých měst (vinětu), kterou seženete úplně v pohodě i v ČR a stojí okolo 400 Kč.
O víkendu je většina parkovacích míst v centru zadarmo a neplatí tam zóny - ale doporučuju si zjistit informace na konkrétním místě, kde plánujete parkovat, abyste pak neskončili s papírkem za stěračem. Další variantou jsou pak parkovací domy, které jsou snad úplně všude po centru - sice se platí, cca euro až dvě eura za hodinu, ale pro celodenní parkování tam jsou určité slevy a navíc máte jistotu, že své auto najdete tam, kde jste ho dávali :)
Jízdy autem po Berlíně se nemusíte bát - je daleko příjemnější než po centru Prahy, řidiči jsou ohleduplní, pouští, netroubí a chápou, že dané místo neznáte (což v Praze nikdo  nechápe a jsou schopní vás nabourat jenom proto, že se okamžitě nerozjedete na zelenou).

Checkpoint Charlie



Velvyslanectví Ruské federace v Berlíně

Braniborská brána


V sobotu po obědě jsme dojeli do Berlína, kde jsme si udělali procházku po centru - navštívili Checkpoint Charlie, Braniborskou bránu, Alexanderplatze, ostrov muzeí. V plánu byla i návštěva Říšského sněmu, ale kvůli obrovské demonstraci, byla většina významných budov a památek v sobotu uzavřená a obehnána ploty a policajty. A tak jsme koukli přes plot a vydali se navštívit obchody.
Berlín je poměrně velké město, takže než obejdete většinu památek, celkem se nachodíte.  Hlásím, že krokoměr za ty 3 dny ukazoval nachozených 50 km :)
Pokud byste se chtěli podívat do budovy Říšského sněmu, musíte se v takových bílých budkách zaregistrovat na konkrétní hodinu. Většinou se vám to nepovede na ten stejný den, protože zájem je obrovský, ale registraci můžete provést i den dopředu. Návštěva je pak zdarma.
Co určitě stojí za zmínku, je nádherný Berlínský dóm, který je asi nejhezčí památkou. Je kousek od Alexanderplatze a vlastně nejde přehlédnout :) Hned vedle něj najdete Staré muzeum.

Říšský sněm

Památník vojákům Ruské armády

Velvyslanectví Spojených států amerických v Berlíně

Národní divadlo

Berlínský dóm



V neděli jsou v celém Německu zavřené obchody, takže jsme si museli vymyslet nějaký alternativní plán. Ráno jsme se vydali do Berlínské Zoo v centru města (ZOO jsou v Berlíně dvě + velké akvárium). Vstup vychází na 15,5 Euro na dospělého. Zoo je poměrně velká a i hodně oblíbená. Co je pro ni typické, jsou pandy, které téměř nikde jinde neuvidíte. Názory na ZOO jsem četla různé - buď ji milujete nebo Vás neuchvátí. A já jsem bohužel ten druhý případ. Myslím si, že pražská ZOO je daleko hezčí. A z těch německých bych vyzdvihla Lipsko nebo Drážďany.
Po Zoo jsme zamířili zase do centra, kde jsme si půjčili Lime koloběžky a celé město si tak znovu projeli - tentokrát jsme zamířili i k Vítěznému sloupu, Říšskému sněmu a starému muzeu. Často se mě někdo ptá (a není to takové to blogerské "často se mě ptáte", kdy to znamená "nikoho to nezajímá, ale potřebuju udělat reklamu), na kolik taková koloběžka vyjde - nevím, jak u nás, ale v Berlíně se platilo euro za odemknutí a 20 centů za každou minutu. Celkově nás jízda po Berlíně vyšla na cca 400 Kč za osobu za cca 10km jízdy - na druhou stranu já na koloběžce jezdit neuměla, tak jsem byla pomalá :D



Humboldtova univerzita



V pondělí ráno jsme si prošli okolí hotelu, kde jsme byli ubytováni - bydleli jsme v hotelu Havel Lodge asi 35 minut od centra uprostřed přírody a rodinných domků. Hotel jsem sháněla přes booking a noc nás vyšla asi na 1600,- na dvě osoby + 7 euro snídaně na osobu.



Zbytek dne jsme pak strávili v obchodech - pokud chcete dobře nakoupit, doporučuju navštívit obchody TK Maxx, kde seženete nejenom outletové značkové kousky (Michael Kors, Karl Lagerfeld, Moschino, Furla...), ale taky spoustu levnějších kousků za poloviční ceny - ať už Vero moda, United colors od Benetton.. TK Maxxů je v Berlíně hned několik a dostupnost je suprová. Pak taky doporučuju mrknout do německého DMKa - mají tam lepší výběr a nižší ceny.




Poslední věc, co bych asi měla zmínit, je jídlo :) Jídlo v Berlíně je trošku dražší, nicméně to zas taková pálka není (jako třeba v Paříži). Většinu obědů jsme řešili formou Vapiano těstovin. Na bagetu jsme si pak zašli do kavárny Microsoft. Oběd ve Vapiano pak vyšel na cca 25 euro - dvě porce těstovin a dvě nealka.







Co mě fakt překvapilo, bylo, že nám tak krásně vyšlo počasí, které se drželo jak v noci, tak brzo ráno, takže nějaké kabáty a hrubé ponožky zůstaly na dně kufru. Celou dobu jsem prakticky chodila jen ve svetru - tento jste na mě ještě neviděli. Je z eshopu livesweaters.eu  a moc příjemně se nosí, protože je z merino vlny, takže v něm není ani vedro ani zima.


Svetr - Livesweaters, boty - Karl Lagerfeld, kabelka - Furla, jeany - F&F

kabelka - Furla, jeany - H&M, boty - Nike, svetr - F&F, top - Amisu

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Do Berlína bych se chtěla někdy podívat! Vypadá to tam krásně a z fotek jde vidět ta podzimní atmosféra, krása :)

    LITTLE THINGS FOR EM

    OdpovědětVymazat
  2. krásne fotky, tá architektúra tam sa mi moc páči

    OdpovědětVymazat
  3. Jůůů krásné fotky a muselo to být moc fajn. Do Berlína bych se chtěla také podívat.


    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný šaty Kači :) Přes Berlín jsem jela jen když jsem letěla na Sardinii, každopádně se mi město takto z autobusu líbilo :) I fotky vypadají krásně, nejlepší je ta fotka, jak se opíráš o zeď :D ty jsi krásná

    OdpovědětVymazat
  5. Nice post thank you Faten

    OdpovědětVymazat