Několik důvodů proč navštívit Berlín...

By 9:09

...mají tam suprovej burger...
...a taky dobrý klobásy...
...a je to tam hrozně pěkný a světový...
...a mají tam boží Microsoft kavárnu....
...a na každém rohu je Douglas... 
...a je to tam romantický...

Na státní svátek 17.listopadu jsme s mou mužnější polovičkou vyrazili na dvoudenní výlet do Berlína. Je to nějakých cca 350 km od Prahy, což je srovnatelné s trasou Ostrava - Praha, ale narozdíl od cestování po D1, je cesta po německých dálnicích spíše za odměnu (a ani se neplatí, takže dvojitá odměna)

Ubytování jsem sehnala na Booking.com v hotelu Mit-mensch, který sice nebyl v centru Berlína, ale dostupnost byla v pohodě:) Určitě ho můžu doporučit. Navíc byl bezbariérový, takže si asi dokážete představit, jak byl pokoj a hlavně pak koupelna velký! Nepopírám, že v nejméně vhodnou chvíli (když jsem v koupelně před zrcadle trsala na Meghan Trainor - Me Too, zpívala do hřebenu a dost amatársky vrtěla zadkem) mi do koupeny vlezl Luk a ten jeho výraz na téma "co to do**** je" :D byl k nezaplacení. Klasicky jsem se lekla. začala ječet, a tak trochu ze vzteku, že mi ruší můj taneční koncert, po něm hodila pár hajzlpapír rolí :D  






Jak byl Berlín rozdělený na Východní a západní
V pátek ráno jsme vyjížděli, za 4 hoďky byli na místě a občíhli centrum města. Prošli pár památek, mrkli, kde co je a protože bylo i krásňoučké počasí, celkem jsme načerpali podzimní atmošku. Berlín se mi líbil moc. I bez průvodce a bez mapy se tam člověk dokáže orientovat. A pár lidí se mě i ptalo, jestli se tam člověk domluví, i když neumí německy - HA, úplně v pohodě! Co se týče parkování, tak první den jsme auto píchli u parčíku ve východní části - nijak se tam parkování neřešilo. Žádné karty ani lístky. A druhý den jsme parkovali přímo na alexanderplatz v nákupáku, ve kterém je Primark. To už ale bylo placené. 

Na Berlíně se mi hrozně líbí, jak to tam mají zařízené s dopravou. Všude jsou čtyřproudovky, takže se v centru netvoří kolony (a jak mi pak taťka po příjezdu říkal, mají tam omezený vjezd do centra...v liché dny prý jezdí auta s lichou koncovkou na značce, v sudé se sudou..ale těžko říct, jestli to je pravda..na druhou stranu by to mnohé vysvětlovalo :D každopádně my nejsme Němci, takže to nevíme a na jejich pravidla sral pes :D policajti nás nečapli..i když jsme jich několik potkali)

Berlín je neskutečně velké a roztahané město, takže místní k přesunu využívají kola, což je super nápad. Chvílkami mi to připomínalo Nizozemí, protože tam má minimálně jedno kolo každej! 


České velvyslanectví v Berlíně..údajně architektonický skvost












Další den jsme si ráno zašli do malinkého bistra na snídani, a pak se zase vydali do centra. Chtěli jsme si všechno obejít znovu, než bude tma, ale počasí se spiklo, takže jsme se pravidelně chodili ohřívat do obchoďáků. Do PRIMARKU v Berlíně ani nechoďte. Je tam milion lidí, přes které se nikde neprocpete. Všude jsou hrozné fronty a lidi se o jednotlivé kusy oblečení perou, jako u nás češi o máslo. Cenově je Berlín dražší než Drážďany (logicky), takže pokud si tam chcete udělat výhodné nákupy, nejspíš vás zklamu. Ale ostatně co čekat, když je to hlavní město, že jo :)




Na co by ale neměl nikdo zapomínat při návštěvě Německa, je pravá německá klobása. Řeknu vám to takto. Ráno před odjezdem jsem posnídala ovesnou kaši a avokádo s chlebem, po cestě jsem do sebe ládovala ovoce, mrkev a pomerančový fresh. Ať jako žiju zdravě. Celý den jsem usínala a byla úplně mrtvá...pak jsem ale byla ukecána, ať si dám k obědu něco pořádného - klobásu. Ehm. Od té doby jsem měla energie na rozdávání..vesele skákala jako laňka a život byl daleko krásnější :D z čehož plyne jediné..kašlete na zdravou stravu, nabudí vás jenom klobása :D







Odpoledne jsme se rozhodli, že si někam skočíme na kafe a po cestě skrz město nám do oka padla jedna roztomilá kavárna - Microsoft. Vlezli jsme tam, ukořistili posledního volného fleka...Mě napadlo si dát nějakou menší svačinku, a tak jsem zvolila těstovinový salát. Z fleku vám říkám, že to bylo to nejlepší, co jsem kdy jedla!!!!!!! Byl tak dobrej, že jsme museli jít pro další chod - tentokrát kuřecí burger, který už asi žádný jiný burger v mém životě nepřekoná. Takže pokud máte cestu do Berlína, nezapomeňte se zastavit do Microsoft kavárny. Sídlí na hlavní promenádě směr Brandenburgská brána, kousek od obrovského rohového Douglasu.



Po pořádném žrádelním orgasmu jsme ještě šli obkouknout Berlínskou katedrálu, občíhli německou verzi pražského Žižkova a výletek zakončili u Branderburgské brány, která je určitě hrozně pěkná i ve dne, ale bohužel - jídlo nás zdrželo (a to je přece nejdůležitější na světě...bez jídla člověk umře, že jo) Nicméně se myslím, že v noci má větší kouzlo. 









Berlín jsem si fakt oblíbila, takže jakmile se trochu oteplí a začne zase jaro, vytáhneme kotvy a jedeme tam znovu. Ono je sice super, když si člověk vychutnává vánoční atmosféru, na druhou stranu je ale taková příšerná zima, že z procházky po památkách tak nějak sejde. 

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Jej, tak s tím vjezdem do centra si mne dostala! Vím, že je něco takového ve Vídni na autobusy s turisty, byla jsem tam a zrovna nám říkali, že máme štěstí, že jsme stihli vyřídit povolení vjezdu do města, ale že to platí i pro osobáky mne docela překvapilo :D

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  2. Víš co se mi nejvíc líbí? To jak jste s přítelem sladění :D Tvůj šátek a jeho kabát naprostá dokonalost :) Město vypadá nádherně a určitě bych se tam chtěla jednou podívat :)

    LITTLETHINGSFOREM

    OdpovědětVymazat
  3. Ja idem do Berlína v apríli. Musím povedať, že toto mesto ma absolútne neláka, nešla som tam ani na výlet so školou. Ale keď už tam idem na koncert, tak som si povedala, že si spravím predĺžený víkend a dám tomuto mestu šancu :) Tie zábery sú pekné, ale aj tak mám voči tomuto mestu a nemčine akýsi odpor. Oveľa viac ma lákajú Drážďany.
    World of Nicol

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý článek. Miluji tyhle cestovatelské články :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  5. Do Berlína bych se chtěla také podívat, ale přeci jen je to od nás ještě dál než ty Drážďany. Alespoň ty se tento rok splnily. Škoda jen, že od příštího roku se nejspíš budou dálnice platit:(
    Mimochodem máš luxusní šál.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat