Pár informací než se vydáte do Regensburgu

By 9:30

Které německé město je podle mého to nejhezčí? 
Po tomto víkendu říkám Regensburng nebo-li Řezno.
Nachází se v Bavorsku, cca 250 km od Prahy, protéká jim Dunaj a je na seznamu UNESCO. 
Jedná se o poměrně velké město - cca 150 tis. obyvatel a skvělá je na něm dostupnost, protože se jede celou cestu z Prahy/Plzně po dálnici.



Německé dálnice zpoplatněny nejsou, ale doporučuju si pročíst, které německé města vyžadují zelenou ekologickou známku. Z těch nejdostupnějších to je třeba právě Řezno, Berlín, Mnichov, Lipsko.. Přiznám se, že o ekologické známce jsme donedávna neměli ani tucha, ale poté, co jsme jednou za stěračem našli nějaký německý papírek, tak jsme si začali všechno pečlivě studovat :D Ony ty pokuty v eurech nejsou zas taková legranda. Nicméně vinětu koupíte i  v ČR (stačí si vygooglit kde), donesete malej techničák, velkej techničák (klidně i ofocený) a zaplatíte něco okolo čtyř stovek a nalepíte pod dálniční známku :) (haha, teď už jsem velkej znalec, ale měli jste mě vidět loni :D)

Původně náš výlet měl začínat v pátek výletem do Řezna a následně jsme měli pokračovat do Mnichova, ale jak tomu tak bývá, tak počasí je pěkné pouze přes týden, kdy je člověk zavřenej v kanclu a o obědové pauze vystrkuje zobák z okna, aby chytl trochu toho slunka a pih, a když pak chce něco podnikat o víkendu, prší a je kosa jak sviňa. Nakonec se nám ale počasí poměrně vydařilo. Bylo okolo 9 stupňů a lehce pod mrakem, což dost nahrávalo focení :) Ty detailnější (hezčí) fotky jsou foceny na portrétový objektiv. Zbytek na mobil. Jsem totiž hrozně líná vozit s sebou dva objektivy a střídat je :) Takže vezmu jenom portrétovej, a pak celou dobu špačkuju, že nemůžu pořádně fotit.


Parkovali jsme na bezplatném parkovišti na začátku města - Dultplatz. Za tohle má Řezno bodíky navíc, protože je to snad poprvé, co jsem se setkala s nějakým městem, které má obrovské bezplatné parkoviště cca 15 minut od centra. Na druhou stranu se Německu musí nechat, že jsou v každém městě v centru obrovské parkovací domy, takže to člověku usnadní stres, kde nechat auto.

Jak už jsem psala výš, Řezno je na Dunaji, takže člověk musí přejít několik mostů než se dostane do centra, a zároveň může na celou tu krásu koukat pěkně z dálky. Trošku mi připomíná rakouský Salzburg. Co říkáte?



Bunda - F&F, jeany - Primark, šála -Sinsay, kabelka - Butik, tenisky - Primark




V centru města je spousta různých širokých i úzkých uliček, kterými můžete procházet tam a zpátky a jen tak se neztratíte. V Salzburgu jsem trošku problém s orientací měla, ale Regensburg je neskutečně intuitivní a ztratit se tam nedá :D (a to je co říct - já jsem totiž schopná se ztratit i v Praze :D jednou jsem tak nemohla najít Staromák :D a rodičovstvo na mě dvě hodiny čekalo na hotelu :D)
V centru je spousta kaváren a restaurací, obchůdků, ale i starých známých obchoďáků typu Kaufhof nebo Tk max (jooo, tam raději nechoťte - takové bitky o oblečení jsem neviděla ani v Primarku :D navíc moje módou posedlé srdíčko trpělo, když jsem viděla, jak se všude po zemi válí kabelky DKNY, Moschino, Valentino...zatímco u nás jsou takové značky považovány za vrchol luxusu a když odcházíte z obchodu, málem vás prošacujou, jestli nekradete :X). 
Co se ale vyplatí navštívit (ostatně jako všude v Německu), jsou drogerky. Rossmann, Müller, DMko. Ceny tam jsou daleko přijatelnější a navíc se ani nemusíte bát fejků. Já si tam třeba pravidelně kupuju suché šampony Batiste, micelárky, ale i dekorativku. Tentokrát jsem si taky odvezla černou Micelárku od Nivei a kokosovou masku Lee Stafford, tak uvidíme, jaký to bude :)















You Might Also Like

1 komentářů

  1. Byla jsem a znám, moc pěkné městečko, ale zase asi bych si nedokázala tam být více dní, nepřišlo mi tam toho tolik k vidění.


    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat