Jak správně čistit štětce?

By 10:00 , ,

Holky, ruku na srdce, jak často čistíte kosmetické štětce? A čistíte je dostatečně?
Mně oči otevřelo až nedávné video na instagramu, kde jsem viděla, jak takovej kosmetickej štětec vypadá po týdnu po umytí, kolik plísně a všemožných bakterií obsahuje. Nerozumím těmto věcem, biologie a chemie šla vždycky mimo mě, ale hned mi bylo jasné, že je to hrůza a že se nad sebou musím zamyslet. Že kosmetickou taštičku bych neměla prát až tak za 3 měsíce, ale nejlépe každý týden a že štětce je třeba čistit minimálně jednou týdně!! A úplně nejlépe denně či obden.
Nedodržuju to úplně přesně, protože na to kolikrát zapomenu nebo nestíhám, ale aspoň co 7-10 dnů myju všechny štětce a ty na make-up  co 2-3dny, protože v těch se udržuje vlhkost.

Real Techniques

Štětce peru v teplé vodě pomocí tuhého mýdla/tekutého mýdla/popř. šamponu. Nově jsem teď objevila na Elnino tento Real Techniques Brushes Cleansing Gel tedy čistící gel na štětce. Má 150 ml a stojí asi 200,- Kč. Gel je bez alkoholu a sulfátu, jemně pění a odstraňuje ze štětců zbytky makeupu a bakterií. Je určen ke každodennímu použití, takže by neměl štětiny ničit, vysušovat ani nijak jinak poškozovat. Zpravidla si ho dám do dlaně a štětinami přejíždím po dlani. dokud se špína neuvolní, nakonec opláchnu. Dá se použít i speciální čistící podložka, přímo k tomu určená, popř. jakákoliv gumová podložka, která má malé hrbolky, o které se štětiny budou otírat. (Doporučuju kouknout např. do Kik do oddělení kuchyňských potřeb)


Real Techniques

Real Techniques

Štětec na makeup ale zpravidla nejprve vyčistím olejem (využívám odličovací produkty, které mi nesedly a mají mastnou konzistenci), a jakmile pustí taková ta nejsilnější mastná vrstva, štětec umyju  čistícím gelem, trošku vysuším ručníkem a postříkám lihem. Ten buď seženete v lékárně anebo si stačí vlít alpu do rozprašovače (např. do obalu od tělových sprejů). Důležité je ale mít na paměti, že ten lih je podstatný, protože ničí bakterie.

Real Techniques

Real Techniques


V čem mi příjde čistící gel určený přímo pro štětce lepší než klasické mýdlo? Mám pocit, že je trošku účinější, vyčištěno máte rychleji. Navíc je určen přímo na štětce, takže si myslím, že by mohl být šetrnější ke štětinám. Vzhledem k tomu, že já si teď hodně oblíbila Real Techniques štětce, kterých mám doma hned několik sad včetně těchto "měsíčních", a které přece jenom nejsou úplně nejlevnější, tak chci, aby mi déle vydržely. Taky pozoruju, že třeba takový makeup odstraní gel lépe.

Nejlepší by bylo je nechávat uschnout štětinami dolů, aby se voda nedostala mezi štětiny a rukojeť a štětec se tak nerozlepil. Ale ne vždycky je ta možnost, takže zpravidla nechávám uschnout vodorovně na nějakém plechu, který vystelu papírovou útěrkou.
Pokud máte problém, že vám po umytí nedrží tvar, doporučuju je zagumičkovat klasickou gumičkou a po uschnutí rozdělat. Pokud štětec potřebuju nutně použít, ale je ještě stále mokrý, zpravidla ho vyfoukám fénem na nízký stupeň.

Real Techniques

Skvělou vychytávkou jsou i spreje na čištění štětců. Nenahradí klasické pravidelné mytí, ale hodně pomáhají např. když potřebujete vyčistit štětec na oční stíny - posprejujete štětiny a barvu vytřete do ručníku. Tyhle spreje často obsahují alkohol, takže by štetec měly zbavit aspoň nějakých bakterií a hlavně je to rychlé  řešení, protože jsou dělány tak, aby měly lehkou konzistenci a rychle zasychali, takže štetec můžete okamžitě použít znova.... Za zmínku třeba stojí tento kousek od Dermacol.

Real Techniques

Barter spolupráce s Elnino.cz
Kejt//Instantní krása
www.instagram.com/scaryKejt/

You Might Also Like

2 komentářů