Bastei, Pillnitz, Moritzburg, Dresden

By 10:07

Minulý týden za mnou přijeli na prodloužený víkend rodiče. Dokud je člověk student, jezdí si pravidelně napěchovat kufr výslužkou a žaludek pochutinama za rodičovstvem, ale ve chvíli, kdy už je "jako" dospělej, má vlastní život a bydlení na druhém konci republiky, jsou společné chvíle daleko vzácnější.

Naši přijeli ve středu a zdrželi se do neděle. Nebudu kecat, trošku jsem se bála, že se v našem pidi bytečku ušlapeme, ale nakonec byl opak pravdou. Téměř jsme se nepotkávali. V každou hodinu byl doma někdo jinej a společně jsme se všichni sešli jenom pozdě večer v pyžámkách u skleničky vína #byzylajf



V sobotu jsme si ale nastavili budíky, což bylo náročné, jsem totiž sova, a ani za rok v práci jsem se nenaučila dobře snášet ranní vstávání, (schválně - vy, kdo jste sovy...už jste si na to ranní kdákání budíku zvykli? nebo je celé vaše ráno v oparu a vy otevřete oči až po třech hodinách v kanclu?) a jeli poznávat krásy zahraničí.
Vyrazili jsme hrozně brzo (jakože po osmé), takže  mě museli usadit za volant - to je totiž jediné místo, kde bych neusnula a nemuseli by mě pak pracně budit :) 

Jak to tak bývá, když si člověk organizuje výlet, začalo pršet. Dešťová stěna, konec světa (haha..a já to vychytla..vzala jsem si gumové boty). Takže nakonec se výlet přeorganizoval a zajeli jsme si do Drážďan, kde jsme si udělali procházku městem a následně vyrazili do TK MAXX (což je můj druhej domov), kde jsem narazila na hromadu věcí s Karlem Lagerfeldem, které jsem nutně potřebovala. Nakonec jsem ale posbírala veškeré odhodlání a věci tam nechala se slovy, že je nepotřebuju (okay, vydrželo mi to do pondělka, kdy jsem vykoupila Zalando)...takže moc nechápu smysl mého sobotního šetření. Ale aspoň chvíli jsem byla na sebe pyšná. 








Boty - Karl Lagerfeld, kabelka - Guess, jeany - Primark, top - F&F, svetr - TK Maxx





Následně jsme se přesunuli do Moritzburgu, do zámku, kde byly natočeny Tři oříšky pro Popelku (nebo aspoň jedna scéna). Zámek je krásný, má nádherné okolí, takže na jaře nebo v létě je to příjemný výlet, nicméně na celý den to určitě není (pokud nechcete jít dovnitř), Moritzburg je cca 20 km od Drážďan, takže pokud byste jeli na nákupy, doporučuju si udělat menší zajížďku a občíhnout i nějakou tu památku.





Následně jsme se přesunuli do Pillnitzu. Jedna se o zámek s nádhernými fotogenickými zahradami. Tento zámek doporučuju navštěvovat ve večerních hodinách - nejenom, že se vyhnete lidem, ale taky ušetříte za vstupné do zahrad, které jsou myslím od 18hod zdarma.

























Následně jsme se přesunuli na místo, kde se mi už fakt nechtělo. Byla jsem unavená, uchozená, tlačily mě už třetí boty (taky jezdíte s celým botníkem na výlety? :) a byla jsem příjemná jak bodlák v zadku. Bastei je místo, o kterém pořád mluvil můj taťka. A já nevěděla, o čem je řeč. 
Jedná se o skalní útvar s vyhlídkou v Saském Švýcarsku (pokračování Českého Švýcarska) a je z něj dokonalý výhled. Z fotek možná znáte  kamenný most Basteibrücke, který spojuje Bastei a skalní hrad Neurathen. Nebudu vám kecat, jsem káknutá z výšek, takže většinu času jsem hekala a představovala si, jak padám dolů a umírám, točila se mi hlava a chtěla jsem to vzdát, ale nakonec mě pod svý křídla vzal taťka, kterej má výšky stejně rád jako já, takže zatímco si Luk s moji mamkou dělali fotky, my s taťkou jsme se drželi za ručičky a předháněli se v tom, komu víc buší srdce. #rodinaSeNezapřeNoo A to mi nakonec neskutečně zlepšilo náladu a povzbudilo mě to natolik, že jsem sebrala druhý dech. Přestala jsem myslet na všechnu tu hrůzu podemnou a začala se soustředit na focení, protože tohle nemít zfotodokumentované, by byla hrozná škoda. (a to nejenom pro účely socko sítí)
Takže mrknejte na fotky a nezapomeňte mě poplácat v komentářích po ramínku, páč jsem si málem kakla strachy při jejich pořizování :D

















Jinak nutno podotknout, že všechny místa jsou od sebe vzdálené okolo 20 minut, takže za den se to zvládnout dá krásně. Pokud do Bastei i zámku Pillnitz dorazíte v pozdějších hodinách (okolo 18hod), je velká část vstupů zadarmo.
Joo..a pro vjezd do Drážďan nepotřebujete zelenou emisní známku, takže si tam můžete udělat výlet kdykoliv. U památek se pak většinou platí za parkování (v Bastei ano, u ostatních míst lze najít nějaké opuštěné místečko, kde lze nechat auto bez poplatků)

You Might Also Like

7 komentářů

  1. Pěkný výlet, krásné fotky. Mě nejvíc nadchly vyhlídky z Bastei. Taky se tedy ve výškách bojím, ale většinou "statečně" (= se srdcem v kalhotách ;-)) lezu nahoru (a dolů se pak bojím ještě jednou tolik). Do Česko-saského Švýcarska se chystám naplánovat nějakou dovolenou, tak třeba se dostanu i sem.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
  2. Tie budovy, to je niečo pre mňa, mala by som tam okamžite vyraziť. Inak síce som ešte študent, ale už teraz cítim, že chvíle s našimi sú hrozne vzácne, lebo sa nevídame tak často, ako by som brala. :/

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
  3. V Drážďanech jsem byla tolikrát na otočku na nákupech, ale okolní místa vůbec neznám, tak třeba někdy příště :)
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  4. Ty výhledy jsou Kači úplně dokonalé. :) To by se mi moc líbilo a o Drážďanech, jsem ti už psala, že jsou krásný. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  5. Moc krásný fotky! V Saském Švýcarsku jsem byla asi před dvěma lety a moc se mi tam líbilo. Akorát ten výšlap byl docela hardcore (prošli jsme to celý). :)

    GrünHauz
    Š.

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkné fotky. Příště se zastav cestou na Königstein. Určitě se ti tam bude líbit.

    Drážďany průvodce

    OdpovědětVymazat
  7. Chce to trochu procvičit si němčinu a vyrazit na výlet :)

    OdpovědětVymazat