Brokolicový koláč s kuskusem

By 14:16

Ahojky hranolky!

Dnešek se pro změnu bude nést v duchu jídla:)
Tentokrát tu pro vás mám kuskusový "koláč" s brokolicí :) Brokolici miluju na všechny možné způsoby a život bez ní se zdá být zbytečný:)

Na tento nápad jsem přišla úplně náhodou. Měla jsem hroznou chuť na slaný koláč, ale neměla jsem mouku ani listkové těsto ani nic podobného, co by mohlo tvořit základ. Jak teda jinak využít brokolici? S kuskusem!


Potřebujete:

  • 40g celozrnného kuskusu
  • 1 brokolici
  • 2 vajíčka
  • koření: sůl, oregano, česnek
  • Cibuli
  • Sýr (30% eidam nebo klidně i balkánský či mozzarelu)
  • Mléko či 12% smetana 
  • Rajčata 

Postup
  • Brokolici uvařte ve vodě.
  • Kuskus zalijte vařící vodou a nechce odstát. Rozmixujte 1/2 uvařené brokolice, přidejte sůl, česnek koření a smíchejte s kuskusem. Přidejte vajíčko. Promíchanou směs nalijte do zapékací mísy/dortové formy/formy na koláč. 
  • Na oleji si dozlatova osmažte cibulku. Popř. i slaninu/šunku/Schwarzwald. Slanina by byla nejlepší, ale já volila šunku, protože mi zrovna zabírala místo v ledničce
  • Na směs kuskusu naskládejte uvařenou brokolici, posypejte sýrem, osmaženou směsí z pánve a  nahoru naskládejte nakrájená rajčata
  • Vajíčko s mlékem a kořením vyšlehejte a nakonec to všechno zalijte a nahoru posypejte sýrem.
  • Nyní nechte péct cca 30 minut na 180°C...
Btw: upozorňuji, že se nejedná o koláč jako takový, jelikož kuskus nikdy nevytvoří těsto jako mouka, ale chutné to určitě je! :)



Nakonec ještě můžete dozdobit oříšky:) Dobrou chuť :)


You Might Also Like

7 komentářů

  1. Až na rajčata, které nejím, to vypadá fakt skvěle :)


    www.lettertomywardrobe.blogospot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, chutnají mi všechny ingredience, tak bych si pochutnala :)

    OdpovědětVymazat
  3. Miluji brokolici.. někdy to zkusím i doma, ale vynechám rajčata.. :(

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá dobře ! :)))

    sweetcitruslemonade.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Brokolici moc nemusím, ale je to určitě ňamka, hlavně zdravá :D :)
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  6. Jééééé, ty mi zase děláš chutě! Asi si něco takového taky vytvořím, zeleninka a kuskus, mňam mňam :D
    (Konečně je v základu potravina, která mi nedělá problémy! :D)

    Zrzavá katastrofa

    OdpovědětVymazat
  7. Mmm..to vypadá chutně!!! vyzkouším, díky za receptík BEAUTYPUSINKA

    OdpovědětVymazat