Winter skin & body care

By 19:01

To, že naše tělo potřebuje trochu jinou péči v zimě i v létě, není asi žádným tajemstvím. Zatímco v létě se musíme chránit před horkými slunečními paprsky, v zimě bychom si měli dávat pozor na to, aby mráz naši pokožku zbytečně nevysušil. Proto jsem se rozhodla sepsat menší seznam kosmetických tipů, jak se o své tělo v zimě starám já.

Nejdůležitější ze všeho jsou krémy, takže nezapomeňte krémovat, krémovat, krémovat! 


 

Jemné ruce jako základ 


Na příchod zimy jsou asi nejcitlivější ruce, proto by bylo vhodné o ně řádně pečovat a pravidelně je natírat krémem. Já osobně nosím krém celou zimu v kabelce, protože čemu se opravdu chci vyhnout, jsou popraskané a drsné ruce.
Vyzkoušela jsem už jich spoustu, ale nejvíce mě zaujal Avon – Planet spa s bambuckým máslem. Je krásně hydratační, voňavý a rychle se vsákne. Zbytečně nemastí a má zvláštní ochranný filtr, díky kterému jsou ruce hydratované po delší dobu, ale nedělají mastné fleky na všem, čeho se dotknete. Doporučit také můžu limitovanou edici krémů na ruce od Essence. K dostání jsou ve třech voňavých verzích - cookies a mandle, vanilka a skořice a třešeň a kokos.

Sáhnout můžete i po dražších a kvalitnějších krémech, já ale  vybrala výrobky, které jsou snadno dostupné, levné, ale i tak odvádí svoji práci na jedničku:)



Pryč s celulitidou


Po přečtení nadpisu se asi divíte, proč zrovna v zimě chci bojovat s celulitidou, když je člověk stejně pořád zabalený v oblečení. Inu odpověď je jednoduchá. Znám se, a vím, že když se mi v dané chvíli nechce, tak se mi prostě nechce. Proto jsem se letos rozhodla, že s nepěknými dolíčky začnu bojovat už v zimě, abych je se svým tempem stihla do léta nějak zredukovat a nebyla překvapená z případného brzkého příchodu hezkého počasí:)
Upřímně řečeno, krémů a různých přípravků jsem vyzkoušela už několik a tentokrát jsem sáhla po skořicovém masážním gelu Topvet Body Care. Nepoužívám ho příliš dlouho, ale prozatím jsem nadšená. Gel nanáším po večerní sprše, nohy důkladně promasíruju a zabalím do pyžamových kalhot. Po nějaké době se začne gel zahřívat a pálit. 
Po kladné zkušenosti jsem si k vánocům nechala nadělit další - tentokrát už půlkilové balení tohoto gelu a masážní krém ze stejné řady, tak jsem zvědavá:)



Zdravé vlasy, půlka krásy


Stejně jako v létě, tak i v zimě jsou vlasy neskutečně namáhané. Mráz, sníh, přechod z tepla do zimy jim nedělá dobře, proto se je snažím pořádně hydratovat. Zatímco v létě jsem sáhla po ochranné řadě proti slunci od L’oréal Professionnel, v zimě dávám přednost hydratačním výrobkům stejné značky z řady Pro-keratin refill či Absolut Repair Lipidium.
Po každém mytí nanesu kondicionér a minimálně jednou za týden jim dopřeju masku. Dávám přednost přípravkům přímo z kadeřnického salónu, protože jsem se na vlastní kůži přesvědčila, že na rozdíl od levných výrobků z drogerie, opravdu fungují. 
Co za značky mohu dále doporučit? Tak zejména výše zmiňovaný L’oréal Professionnel nebo například TONI & GUY, Lee Stafford či poněkud dražší, ale opravdu účinná značka Kérastase.

Zapomínat bychom neměli ani na oleje. Ať už na ty přírodní (olivový, kokosový), které se nanášejí po celé délce na několik minut, a pak se opláchnou anebo na ty bezoplachové pro vlasy přímo určené. Z těch bezoplachových můžu doporučit Mythic oil či Absolut repair lipidium - oba jsou od značky L’oréal Professionnel.
V zimě se taky snažím vlasy příliš nelakovat, protože tím se zbytečně vysušují a následně lámou.

 

 

Jak na pevné nehty?


O tom, že mráz nehtům nesvědčí, Vám určitě vyprávět nemusím. Nehty jsou náchylnější k lámání a štěpení. Proto je v zimě více než kdykoliv jindy, třeba tělo zásobovat pořádnou dávkou vitamínů – hlavně pak zinkem, křemíkem, hořčíkem a vitaminem B. To, jestli vitamíny budete do těla dostávat pomocí stravy, nebo vitamínových doplňků, je už na Vás.
Pokud Vás ale zničené nehty trápí více, než je obvyklé, doporučuji sáhnout třeba po  Biosilu nebo GS Eladenu, oba tyto výrobky mám vyzkoušené, a s výsledky jsem byla spokojená. Obojí seženete ve kterékoliv lékárně. Kromě nehtů mají také blahodárné účinky na vlasy a pleť.
Dále pak by bylo vhodné nehty nalakovat aspoň průhledným lakem, aby se tolik nelámaly. Z vlastní zkušenosti můžu doporučit laky Four seasons, které seženete v každé lékárně, a stojí okolo 50,-Kč.

 

Je libo "baby lips"?

Bez jeleního loje či balzámů se v zimě zkrátka neobejdete. Pokud toužíte po barvičkách, můžete taky šáhnout po hydratačních rtěnkách, které rty nevysušují, udržují je nepopraskané a zdravé. K hydrataci Vám úplně postačí balzám, který seženete kdekoliv v lékárně. Doporučit také mohu žhavou novinku Maybelline Baby lips.


Pleť jako Sněhurka

V neposlední řadě bychom se taky měli více starat o svou pleť. Zima je k ní neúprosná, proto je třeba krémovat. Doporučené jsou veškeré hydratační krémy s přídavky oleje (tady pozor, pokud máte pleť spíše mastnou, doporučuju hydratace trochu ubrat a volit krémy spíše pro pleť mastnou)
Pro pleť a tělo celkově je vhodný taky dostatečný přísun vody a vitamínů. Proto se i v zimě doporučuje pít spousta bylinných čajů, čisté vody, ovocných a zeleninových šťáv.
Co se týče make-upu, volte spíše něco, co pleť příliš nevysušuje, vhodné je taky omezit pudrování. Rozhodně se můžete zaměřit na make-upy s ochranným faktorem.

You Might Also Like

13 komentářů

  1. Pekny članek :) Ten skoricovy gel na celulitidu mam take a pouzivam ho vetsinou pred jakoukoli pohybovou aktivitou a jsem moc spokojena.

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to dobře! :) Ráda se budu inspirovat! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Velmi ma zaujal ten masazny gel na celulitidu, kde ho je mozem kupit?... Neprihodis prosim nejaky link? Premyslam ze zacnem uz teraz ako aj ty lebo ako sa poznam tak v lete na seba nenatiahnem ani kratasy :-)))

    www.majkatok.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  4. Po tomhle článku jsem si šla hned namastit pleťi ruce :D ale já jsem na tohle celkově úchylná, ruky si mastím v jednom kuse a v jakémkoli ročním období :D moje spolubydlící zas furt mastí rty, takže my jsme správná dvojka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha:) U nás je to dost podobné. Spolubydla neustále krémičkuje a něčím se natírá a já zase si furt balzamuju/leskuju rty, protože když je mám suché, tak jsm nervozní :D

      Vymazat
  5. Skvělý článek, díky za tipy :) To jsem nevěděla, že i v lékárně se dají koupit pomocníci na nehty
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
  6. Skvelý článok naozaj :) A výborné rady naozaj, aj moja starostlivosť o pleť sa v zime mení. treba si dávať na ňu pozor pretože máme len jednu a musíme v nej žiť celý život a ak sa o ňu nebudeme starať teraz, potom už bude neskoro :)

    Lovely Beauty Book

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano! i když je pravda, že pro mě je fakt těžké se v zimě nějak správně udržovat :D

      Vymazat
  7. Hezký článek, já tedy krémuji o stošest :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Zvlášť v zimě zapojuju krémy, jelikož jsem zažila mrazy a znám pocit, kdy se bojím o sovu vlastní kůži. K přípravkům na vlasy doporučuju hlavně kokosový olej, když tak si najdi recenze (jsou všude v blogosféře a po všech různých webech), máloco se mu totiž vyrovná, mluvím z vlastní zkušenosti. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc za tip:) Mamka ho dostala k vánocům, tak ho taky plánuju prozkoušet:)))

      Vymazat
  9. U mňa osobne je zimnou nutnosťou kvalitný krém a balzam na pery, keďže zimný vietor mi vždy vysuší pokožku na tvári a pery... Tento rok používam produkty z rady Hydrabio od Biodermy a nemôžem si ich vynachváliť (a kúpil som si ich za vlastné, takže nie, nie je to reklama :D)... :)

    Patrik
    http://www.madebyboy.com

    OdpovědětVymazat